مطالب مفيد
 

سوق دادن منابع به سمت سوداگري از عواملي است كه منجر به افزايش قيمت خانه و سوداگري در اين بخش شد. همچنين بخش عمده تقاضاها نيز سوداگرانه است و متاسفانه اين تقاضاهاي سوداگرانه است كه از طريق سيستم بانكي تامين مالي مي‌شود.

 ورود بانك ها به حوزه ساخت و ساز مسكن را موجب افزايش چندبرابري قيمت ها در اين بخش است .بانك ها در سال‌هاي گذشته وارد ساخت آپارتمان هاي لوكس شدند و قيمت‌گذاري را در هر منطقه افزايش دادند، بنابراين گاهي تا 20 درصد بيشتر آپارتمان‌هاي لوكس خود را پيش فروش مي‌كردند.

موضوع ديگري كه از عوامل موثر بر قيمت خانه عنوان شده است، ارايه مجوزهاي ساخت و ساز برخلاف طرح تفصيلي شهرها بوده است كه ارزش يك زمين را به چند برابر افزايش داد. در واقع ارزش زميني كه تنها اجازه ساخت يك يا دوطبقه داشته باشد كمتر از زميني با مجوز ساخت چندين طبقه است به همين دليل ارايه مجوزهاي بي ضابطه براي ساخت و ساز، ارزش افزوده زمين‌ها را بالا برد كه همين موضوع از دلايل مهم جهش يكباره قيمت مسكن در سال 91 است.

آمارها حاكي از آن است كه ارايه مجوزهاي بي رويه در ساخت و ساز موجب افزايش 9 برابري قيمت زمين شد و از آنجاييكه سهم زمين در قيمت خانه بالا است بنابراين قيمت آپارتمان هم با رشد 6 برابري مواجه شد و تقاضاي سوداگرانه را در اين بخش افزايش داد. البته بايد به اين عوامل رشد قيمت ارز را هم اضافه كرد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ دى ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۵۸:۰۹ ] [ سارا ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 13
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 432
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب